Mjesec borbe protiv ovisnosti obilježavamo svake godine od 15. studenog do 15. prosinca. U sklopu toga, tijekom cijelog perioda planiramo i organiziramo aktivnosti za naše učenike, a s ciljem upozoravanja na problem zlouporabe svih oblika sredstava ovisnosti (alkohol, pušenje, droge, kockanje, ovisnost o internetu, itd.) koje postaju sve rasprostranjenije i mnogobrojnije u našem društvu.
Sindrom ovisnosti definira se kao skup fizioloških, bihevioralnih i kognitivnih fenomena u kojih uporaba neke psihoaktivne tvari ili skupine tvari za osobu dobiva veću važnost, nego drugi obrasci ponašanja koji su prije imali veću vrijednost. Dugoročno gledano, ovisnost dovodi do oštećenja organizma ili subjektivnih problema u životu pojedinca kao i uže i šire zajednice koja ga okružuje (problema u obitelji, školi, na poslu, s policijom...).
Ovisnost može biti psihološka ili duševna i tjelesna ili fizička. Fizička ovisnost očituje se sindromom ustezanja (apstinencijskim sindromom) kod kojeg se nakon prestanka utjecaja ovisničkog sredstva zbivaju neugodne tjelesne promjene. Psihička ovisnost obuhvaća osjećaj zadovoljstva i želju za ponavljanjem učinka primjerice psihoaktivne tvari ili izbjegavanje nezadovoljstva izazvanog njenim neuzimanjem.
Ovisnika karakterizira nekoliko oblika ponašanja: a) gubitak kontrole nad konzumiranjem sredstva ovisnosti, b) želja za konzumacijom (u protivnom se osjeća nervozno, razdražljivo, napeto) te c) negiranje problema i promijene u doživljaju stvarnosti (prekidaju se ili smanjuju važne društvene, poslovne ili rekreacijske aktivnosti, mijenjaju se međuljudski odnosi s članovima obitelji, prijateljima, kolegama).
Našim aktivnostima u Domu željeli smo motivirati učenike na prihvaćanje zdravih stilova života, od pravilne prehrane do svrhovitog provođenje slobodnog vremena.
Prevencija ovisnosti bila je glavna tema na svim razinama odgojno-obrazovnog rada s učenicima – na mentorskoj, razini odgojne skupine, gdje su odgajatelji na svojim sastancima obradili navedenu temu pa preko izbornih aktivnosti i posebnih programa te programa obogaćivanja života u Domu. Učenici su se uključili u izradu prigodnog panoa, organizirala se radionica intuitivnog slikanja, fotografije i izrade keramičkih ukrasa kao oblika aktivnog i smislenog provođenja slobodnog vremena te doživljaja umjetnosti kao važnog aspekta kreativnosti adolescenata koji pojedincu može donijeti smisao i ekspresiju unutarnjeg života kao vid prevencije ovisnosti.