Na Odgajateljskom vijeću 12. studenog 2024. godine odgajateljica Dijana Janković održala je predavanje o rezultatima svoje mobilnosti u sklopu Erasmus + projekta „Zdrav um – sretan život“ (Healthy mind – happy life; ID: 2024-1-HR01-KA122-SCH-000213589) koji je financiran sredstvima Europske unije. Odgajateljica je pohađala tečaj „21st Century Skills for Teachers and Students“ u Berlinu od 16. do 21. rujna u trajanju od 30 sati gdje se upoznala s nekoliko metoda poučavanja koje pridonose razvijanju vještina suradničkog učenja, kritičkog i kreativnog razmišljanja te digitalne i medijske pismenosti.
Prisutnim kolegama predstavila je nekoliko metoda poučavanja: Flipped Classroom – obrnuta učionica gdje se učenje novih sadržaja odvija kod kuće na unaprijed pripremljenim digitalnim materijalima, a na nastavi ostaje više vremena za aktivan rad, raspravu i uvježbavanje; Project Based Learning - projektno učenje gdje se učenici uključuju u njima važne projekte, rješavaju stvarni problem kroz ispitivanje, istraživanje i kritičko razmišljanje; Visual Thinking Strategies – strategija vizualnog razmišljanja koja kombinira umjetnost i psihologiju kako bi se kod učenika razvijala pismenost i meke vještine (emocionalna inteligencija, zdrav razum i pozitivan stav). Ovakvi načini poučavanja naglasak stavljaju na učeničko preuzimanje odgovornosti, a uloga odgajatelja ključna je u postavljanju pitanja i motivaciji koja će učenike voditi u smjeru istraživanja, kritičkog razmišljanja i samostalnog pronalaženja odgovora na zadane probleme. Na taj način učenici usvajaju nova znanja i vještine u izgradnji samopouzdanja i razvijaju pozitivan stav prema sadržajima koji se uče.
Važno je kod učenika razvijati vještine učenja koje će im olakšati savladavanje školskog gradiva te jačati socijalne vještine kako bi se lakše nosili sa stresom svakodnevnog života i čuvali svoje mentalno zdravlje.
Znanje s tečaja odgajateljica će primijeniti u radu s kolegama, učenicima i partnerima kroz radionice na temu izgradnje i jačanja samopouzdanja, odgovornosti za vlastite postupke te vježbanju asertivne komunikacije.